Inkoop en aanbesteding

Gemeente De Wolden zoekt altijd naar de beste producten en diensten en houdt hierbij rekening met maatschappelijke en politieke wensen. De gemeente vindt het belangrijk dat lokale en regionale ondernemers de kans krijgen om mee te doen met aanbestedingen van de gemeente. De afdelingen binnen de gemeente zijn zelf verantwoordelijk voor de inkoop. U kunt hen bereiken door te mailen naar inkoop@dewoldenhoogeveen.nl.

Opdrachten

De gemeente zet op meerdere manieren opdrachten op de markt.

Aanbestedingskalender

U vindt alle voorgenomen opdrachten en aanbestedingen in onze aanbestedingskalender.

Hulp bij aanbesteden

Alle Europese aanbestedingen worden altijd op TenderNed gepubliceerd. Wilt u TenderNed gebruiken? U moet dan eerst uw bedrijf registreren. Op de pagina TenderNed voor ondernemingen vindt u uitleg over hoe u een account aanmaakt en tips over inschrijven en aanmelden. Op TenderNed staan ook handige instructievideo's over hoe u een aanbesteding kunt vinden en hoe u zich inschrijft.

Beleidsregels en inkoopvoorwaarden

De gemeente koopt producten, diensten en werken in en gebruikt hiervoor de algemene inkoopvoorwaarden (pdf - 198,2 KB). Bij de inkoop van producten of diensten op het gebied van ICT gebruikt de gemeente de GIBIT voorwaarden met het Addendum op de GIBIT. Ook de beleidsregels Inkoop en aanbesteding (pdf - 142,0 KB) die de gemeente hanteert zijn in te zien. 

Maatschappelijk verantwoord inkopen

De gemeente wil met Maatschappelijk Verantwoord Inkopen (MIV) bijdragen aan een duurzame samenleving. Hoe doet de gemeente dit?

  • Door bij het inkopen oog te hebben voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt
  • Door circulair in te kopen en zo bij te dragen aan een betere planeet
  • Door MKB-vriendelijk inkopen, waardoor lokale en regionale ondernemers diensten en producten kunnen leveren en er een win-win situatie ontstaat 

Het Actieplan MVI (pdf - 3,3 MB) beschrijft hoe er met de inkoop binnen beide gemeenten stappen kunnen worden gezet op het gebied van duurzaamheid. 

Klacht indienen

Bent u het niet eens met wat er in de aanbestedingsdocumenten staat? Of hebt u een klacht over de manier waarop de aanbesteding wordt uitgevoerd? Dan kunt u een klacht indienen. Het indienen van een klacht zet de aanbestedingsprocedure niet stil. 

Contact met de gemeente

Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.

Vandaag gesloten

Openingstijden

Vandaag gesloten Morgen van 08:30 tot 13:30 uur

Bezoekadres

Raadhuisstraat 2

7921 GD Zuidwolde

Postadres

Postbus 20

7920 AA Zuidwolde

gemeente@dewolden.nl

Verstuur een veilig bericht